Sosyal Medya

safafidan.com.tr

Blog İçerik Planı Oluşturma

blog

Blog İçerik Planı Oluşturma

Bir blog içerik planı hazırlamak, zamanınızı verimli bir şekilde kullanarak kaliteli içeriğe sahip olmanızı sağlamak için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biridir.

İçerik planını kullanmayan blogcuların duydukları ortak bir ön yargı vardır. İçeriğini planladıkları takdirde yaratıcılığının kısıtlanacak olması. Bu ön yargıya meydan okumak ve bir blog içerik planı oluşturmanın sizi daha yaratıcı ve özgür yapacağını iddia ediyorum.

Bir içerik planına sahip olmak, blog yazınızı yazmak için ekrana baktığınızda hakkında yazacağınız bir fikir yada konuya sahip olduğunuz anlamına gelir.

Bir blog içerik planınız yoksa ve blog yazmak için sınırlı zamanınız varsa, kendinizi sık sık boş ekranın önünde, ne hakkında yazmanız gerektiği hakkında hiçbir fikri olmayan blogger olarak bulabilirsin. Planlar, yalnızca daha önceden bir planınız varsa değiştirilebilir.

Blog içerik planı için nereden fikir alabilirim?

Blogum için planlama aracı olarak en basit deyimiyle bir İnternet Tarayıcısı kullanıyorum. Tüm blog yazısı fikirlerimi sık kullanılanlar arasında gezerek seçiyorum. Genelde Evernote kullanırım. Notlarıma herhangi bir cihazdan erişebilir ve ilham gelirse dışarıda olduğum zaman bile fikirler ekleyebilirim demektir.

Blogunuzun içerik planında fikirler planlamadan önce, mümkün olduğunca beyin fırtınası yapın ve bunları notlarınıza ekleyin. Unutmayın her fikir yeni fikrin başlangıcıdır. Fikir bulmakta yardıma ihtiyacınız varsa, bu stratejileri deneyin:

Okurlarınıza anket yapın

Bu süreç, yalnızca önceki yayınladığınız içerikleri nasıl bulduklarına ilişkin geri bildirim almakla kalmayıp. Aynı zamanda temel konularınızı belirleyip ve aldığınız yanıtlara göre yeni yazılarda nelere dikkat etmeniz gerektiğini belirleyecektir.

Ankette blog yazısı fikirleri ve konuları ortaya çıkarmak için özel sorularınız olduğundan emin olun. Onlara “ne yazmamı isterseniz?” sorusunu sorarsanız, muhtemelen pek çok kişi fikir üretmeyecektir. Fakat onlara örneğin “Bir yazı okurken neden dikkatiniz dağılır?” gibi belirli bir şey sormanız halinde cevaplamak isteyebilirler. Belki’de şikayet ederler. Anket sorularınızı kendi bloğunuza göre şekillendirebilirsiniz. Fakat okuyucular fazla oyalanmaktan hoşlanmaz dikkatinize.

Okuyuculardan gelen soruları kullanın

Okuyucular yıl boyunca size e-posta veya sosyal medya aracılığıyla sorular sorabilirler. Bu ortamlarda onlara yanıt vermiş olsanız bile, yazdığınız cevaplar geniş kitlenize uygulanabilir ve bir blog yazısı haline getirilebilir.

İlham almak için dergileri kullanın

Sitenize bağlı olarak, blog yayın konularında ilham almak için dergilere bakabilirsiniz. Örneğin, bahçe hakkında blog yazıyorsanız, 2017 yılının ilk iki ayında (Güney Yarım küre’de sizin için yazdık…), bahçe dergilerinin yaz sayılarına bakın ve hangi başlıkları kapsadığını görün. Bu mevsimsel fikirlerin bir kısmını kendi konu başlığına ekleyebilirsin.

Yıl için bir konu düşünün

Yıl boyunca içeriği kapsayan bir konuya(temaya) sahip olun. Her yazı temayla alakalı olmayabilir, ancak yaklaşık bir ay boyunca sürecek şekilde konu seçebilirsin.

Bir tema, konuları derin ve bilgilendirici bir şekilde keşfetmenize veya okuyucuları birbirine bağlı bir anlatı ile eğlendirmenize olanak tanır.

Blog içerik planını nasıl oluştururum?

Şimdi blog yazısı fikirleriyle dolu zengin bir sayfanız var. Blogunuzun içerik planını oluşturmanın tam zamanı. Sonraki adımlarınız:

Gönderme sıklığını belirleme

Her blog yazarına ne sıklıkta yazı göndereceğiniz farklı olacaktır. Sıklık üzerine kişisel felsefem, kalitenin her zaman koz olduğu. Blog yazmaya yeni başlıyorsanız, kendinizi fikir bulamıyor ve “doyurucu” içerik yayınlayamıyor varsayarak muhafazakar bir şekilde başlamalıyım.

Örneğin ocak ayında tatil günlerini blog için ayırdınız. Hafta sonları bir gün belirlediniz. Bu nedenle haftada yalnızca bir içerik planlayın. Şubat ayında döndüğümde, haftada üç kez içerik yapmaya devam edeceğim derseniz, gerektiğinde içerik yazamayacağınızı hesaba katarak, gönderme sıklığınızı belirleyin.

Planlama sayfası yaz

Sıklığınızı öğrendikten sonra, planlama e-tablonuzda aşağıdaki gibi sekmeler oluşturun. Bunun için sütunlar ekleyin:

Hafta – böylece kaç hafta için plan yaptığınızı takip edebilirsiniz.
Tarih – ne zaman gönderileceğini bilirsiniz!
Odaklanma – Resmi tatilleri ve özel günleri kullanın okul tatilleri, bayramlar vb.
Yazı tipi – blogunuzda içerikleri türünü belirleyin, bazıları liste tarzı yayınlar olacak, bazıları tarif olacak, bazıları uzun form olacak, bazıları planlama hakkında olacak, bazıları ebeveynlikle ilgili olacak. Bu nota göre, hafta, ay ve yıl boyunca bir içerik karışımı oluşturabilirsiniz.
Konu / unvan – Bazen bir yazının konu başlığı önceden belirleyin. Örneğin “2017 blog içerik planı oluşturma” gibi. Hem konuyu bilecek hemde başladıktan sonra devamı gelecektir.

Sezonluk yazılar

Plana eklediğim ilk yayınlar sezonluk içerikler.

Yeni yıl yazıları
Okul tatil yazıları
Ramazan Bayramı yayınları
Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı yazıları vs
Bu içeriklerin planlanmış olmasının güzelliği, öncelikle okurlarınız için özel günleri verdiğiniz ilgi ve alaka. Bunun yanında güncel bir blogger olduğunuzu gösterecektir.

Düzenli İçerikler

Belirli konularda düzenli içerik paylaşıyorsanız, bunların tarih aralığını planlayın. Örneğin, her ayın ilk Cuma günü aylık bir inceleme yazın. Düzenli içerikler okuyucularınıza beklenti oluşturacaktır. Blogunuza zenginlik katacaktır.

Konu ve serisini belirleme

Yıl boyunca bir dizi yazmak istiyorsanız, dizinin serisi olacak içerikleri yayınlamak istediğiniz günlere ayırın.

Sponsor içerik tarihlerini ekleyin

Markalarla çalışıyor ve markayla ilgili taahhütlerinizi biliyorsanız, bunları planınıza ekleyin.

Ürün lansmanı İçerikleri

Birçok blog yazarının şu anda bloglarından sattığı ve ürün tanıtımı gerektiren içerikleri var. 2017 için planladığınız tarihlerini bildiğiniz yayınlarınızı içerik takvimine ekleyin. Tanıtım yazılarında kendinize bir son tarih ve zaman çizelgesi belirleyin.

Kişisel Yazıların Tarihleri

Blogunuza kişisel hikayeler paylaşıyorsanız, bu etkinlikleri ilgili tarihlere göre değiştirin. Örneğin, Temmuz ve Kasım aylarında planlanan tatilleriniz varsa ve bunları blogunuza yazacaksanız, bunları Ağustos ve Aralık aylarında içerik planına ekleyin.

Önemli iş etkinliklerinizi paylaşın

Bir tekstil işiniz veya e-ticaret işletmeniz varsa, 2017’de gerçekleşecek önemli olaylarla ilgili herhangi bir gün için konular belirleyin. Bu, Black Friday satışları, mali yıl sonu satışları vb. yazıları olabilir.

Okuyuculardan gelen etkileşimler

Takipçilerinizin soruları ve anketlerden gelen fikirleri ekleyin.

Kaçırdığınız İçerikler

Geçen yıldan bir blog içerik planınız varsa, yazamadığınız konuları yeni planınıza ekleyin.

Şimdiye kadar okuduklarınız bir yıl için tam bir içerik planı yapmanıza yeterli! Blog içerik planı oluşturmak, blog yazma işlemini verimli ve mümkün olduğunca kolaylaştırmak için bir temel olarak kullanmanız gereken yaratıcı bir kılavuz olacaktır.

Her yıl blogunuz için bir içerik planı hazırlıyor musunuz?

Devamını Oku
İlgili Makaleler:
Yorum Yap

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha Fazla blog

Çok Okunanlar

Kategoriler

Facebook

Yukarı