Sosyal Medya

safafidan.com.tr

Mobil Kullanıcılar Neden Artık Daha Önemli

MOBİL

Mobil Kullanıcılar Neden Artık Daha Önemli

Mobil Kullanıcılar veya mobil müşterileriniz yeni bir özelliğin ne anlama geldiğini öğrenmek için aylarca beklemek zorunda kalsaydı ne olurdu? Kitlenizin yüzde 25’inden,  sesli azınlık değil, düzenli olarak duyuyorsanız ne olur?

Hızlı geri bildirim döngüleri ve geleneksel odak gruplarının neden öldüğü için mobil uygulama kitlenizden nasıl fazla yararlanabileceğinizi ve mobil müşterilerin ne kadar önemli olduğunu size göstereceğim.

Odak gruplarıyla ilgili problem

Evet, odak grupları, henüz piyasaya sürülecek olan bir ürüne potansiyel demografik bir bakış açısının nasıl yanıt vereceğini öğrenmek için harika bir yoldur. Markanızın pazarda bir bütün olarak nasıl tepki gösterdiği hakkında bir fikir verebilirler. Genellikle kullanılabilirlik, genel deneyim ve daha fazlası hakkında fikir verirler. Ayrıca, nelerin iyi gittiğini ve çevrimiçi deneyiminiz ile nelerin geliştirilebileceğini öğrenmek için harika bir yoldur.

Ancak, özellikle de yazılımda çalışırken, önlemeniz zor olan odak gruplarıyla ilgili birkaç yaygın konu var:

Küçük, lokalize gruplar tipik olarak genel değildir.

Genel bir kural çıkarımsal istatistik  : güvenle odak grup bulguları uygulamak için, örneklem grubunun ihtiyacı için daha geniş bir müşteri tabanının makyajını yansıtmaktadır .

Örnek grup, gerçek müşterilerin iyi bir temsilini sunmuyor olabilirken, etkileşime giren mobil müşterilerin rastgele bir örneklemesi daha az ön yargılı olma şansınız yüksektir.

Müşterilerinizin söyledikleri ile yaptıkları arasında tutarsızlık var.

Kontrollü bir çevredeki insanları gözlemlediğinizde, davranışlarının gözlemlenmeden normalde yapacaklarının davranışlarından biraz farklı olacağı muhtemeldir.

Sarı Walkman örneğini verecek olursak. Sony, Walkman’ın yeni, sarı, sportif bir versiyonu için bir anket gerçekleştirdi. Sokakta yapılan anketteki tüm katılımcılar sarı Walkman’ı sevdiklerini ve sahip olmak istediklerini söylediler. Ama bu iş böyle olmadı tabi. Anketörler, yapılan anketten sonra bir organizasyon düzenledi ve katılımcıların siyah Walkman veya sarı bir Walkman arasında seçim yapmalarını istedi. Anket sırasında aldıkları olumlu geri bildirime göre sarı Walkman seçilmeliydi. Ancak öyle olmadı, katılımcıların tamamı siyah Walkman’ı seçtiğinde Sony’nin gözleri yaşlıydı.

“Canlılık Etkisi” odak grup katılımcılarını hemde gözlemcileri etkileyebilir.

İnsanın bir olaya ilişkin algısı, son derece grafik veya dramatik görüntülere tanık oldukları zaman etkilenirler veya bir odak grubunda şahsen bir şahit olduğuna şahit olurlar. Bir şeylere görsel olarak tanıklık etmek, insanların durumları işleme biçimini etkiler.

Kişi araştırmada gözlemlendiğinde, canlılık etkisi gözlemcilerin otomatik olarak sansasyonel, canlı ve aşırı örneklere çekilmesine neden olur. Odak grubundaki belirli bir kişi harekete geçirilir ve tartışmaya hakim olursa (baskın, dışa dönük grup üyeleri ile ortak), söylediklerinin sohbete hakim olması ve hatırlanması daha muhtemeldir.

Mobil müşterileri, işletmeniz için yerleşik bir odak grubu olarak kullanarak odak gruplarını kullanma acısını ortadan kaldırabilirsiniz.

Mobil müşterilerin neden yeni odak grubudur

1. Mobil kullanıcılarınız zaten müşteridir.

Öncelikle başlayalım – mobil kullanıcılarınız zaten müşteridir. Zaten müşteriniz olduğunuzdan, bulgularınızın daha büyük müşteri tabanını temsil ettiğini güvenle çıkarabilirsiniz. Kullanım verilerine dayanarak, uygulamanızın ne sıklıkta kullanıldığını, hangi özellikleri kullandıklarını vb. biliyorsunuz. Bu, onların bağlılık düzeylerini çıkarabileceğiniz anlamına geliyor. Bu nedenle, sonuçların ön yargılı kalması olasılığı düşüktür ve bulgularınızın daha kolay ayrılması mümkün olacaktır.

2. Mobil müşteriler hakkında örtük veriler sağlar.

Mobil cihazlarda, her tüketiciyle ilgili örtük veriler var. Hangi cihazı kullandıklarını, uygulamanızı ne kadar sürdüklerini biliyorsunuz ve oturum açma ile ilişkilendirilmiş olsa bile demografik verileriniz olabilir. Bu, kitlenize, ihtiyaç duyduğunuz kesin verileri sorabilir ve sahip olduğunuz müşteri profil verilerini genişlettiğiniz anlamına gelir. Yavaş yavaş, onlardan daha fazla veri isteyebilir ve bunları, kapsamlı bir müşteri profili oluşturmak için uygulamada aldıkları davranış ve eylemleriyle birleştirebilirsiniz.

3. Mobil müşteriler, yalnızca masaüstü kullanıcılarına göre daha meşguldür.

Daha sağlam bir müşteri profiline sahip olmanın ötesinde, mobil müşteriler daha fazla etkileşim içindedir. Mobil cihazlarda harcanan zaman masaüstünü geçti; toplam dijital zamannın % 51, mobilde harcanmaktadır . Müşterilerimiz (sektörler arası), hacim bazında daha fazla web tabanlı müşteriye sahip olmalarına rağmen, mobil müşterilerinin masaüstü web’e özgü müşterilerine oranla daha fazla etkileşime girdiğini bildirmiştir.

Web anketlerinin başarısı pek büyük değil. Ama eğer doğru yapılırsa , mobil takipçilerinizde daha fazla ve daha yüksek kalitede geri bildirim bekleyebilirsiniz. Yapılan SurveyMonkey anketinde , tüketicilerin % 51’i şirketlerin mobil uygulamalarında anketler olsun dedi, doğrudan geri bildirim için isteyin, mağazada bekliyoruz dediler. Ayrıca, uygulamada geri bildirim almayı tercih eden tüketicilerin% 98’i doğrudan sorulduğunda bunu yapacak gibi görünüyor.

4. Kitlenizi Net Promoter Puanına göre bölümlere ayırın.

Geribildiriminizin hacmini ve kalitesini gerçek müşterilerden artırabilmenizin yanı sıra, hedef kitlenizi tanıtımcılar, pasifler ve detractors ile bölümlere ayırabilirsiniz. Bunu yapmanın kolay bir yolu, müşteri yolculuğunuza duyarlılık istemleri ekleyerek (örneğin, müşterilerinize “şirketinizin adını girmeyi sevdiklerini sorun”). Bunun ne kadar güçlü olduğunu düşünün!

Bu duygu verilerini kullanım verileri ile birleştirin; öğrenmek istediğiniz kişilerin etrafında gerçekten hassas olabilirsiniz; müşterilerinizin seslerini açıkça duymak için gürültüyü etkin bir şekilde filtreleyebilirsiniz. Geribildiriminizi, uygulamanızda bulunan veya promosyon sunucularınızdan günlük veya haftalık olarak alabilirsiniz. Yeni bir ödül programını sunmak veya yeni bir test yapmak istiyorsanız, bu, beta test kullanıcılarınız olarak hedeflemek için harika bir gruptur.

5. Geri bildirim toplama hızını önemli ölçüde arttırın.

Uygulama içi anketiniz için hedeflemeye nasıl ayarladığınıza bağlı olarak, bir anket başlattığınız saatler içinde mobil müşteriler ‘den yüzlerce yanıt alabilirsiniz. Zincirden birine “harika bir fikir” eklerseniz bu özellikle yararlıdır. Kitlenizin bu fikir hakkında aslında ne hissedeceğini hızlı bir şekilde test edebilir ve fikirle birlikte öldürme veya ilerlemeye karar vermenize yardımcı olacak müşteri verilerine sahip olabilirsiniz.

Odak gruplarını mobil müşterilerinizle değiştirerek, grupların geçmişini, ürününüzle ilgili deneyimi ve bağlılıklarını öğrenebilirsiniz. Sınamakta olduğunuza bağlı olarak, kullanıcıları belirli grupları hedef alacak şekilde bölümlere ayırabilirsiniz. Ve gerçekten hızlı bir şekilde daha kaliteli geri bildirim elde edebiliyoruz. Peki nasıl mobil müşterileri ile odak grup değiştiririm?

Mobil müşterilere geri bildirim toplamak için en iyi yöntemler

Uygulama içi müşterinin geri bildirimini kullanarak gerçek müşterilerinizden geri bildirim alma avantajlarıyla satılıyorsa, en iyi uygulamaları inceleyelim.

  1. Hangi soruları cevaplamaya çalıştığınıza karar verin.
  2. Başlamadan önce sonuçlarınızı hipotez haline getirin ve ön yargı için düzeltme yapın.
  3. Hipotezlerinizi desteklemek için veri noktaları seçin.
  4. Bakmak istediğiniz kullanıcıları yansıtan bir grup seçin, ancak bulgularınızı yönlendiren demografik veriler için ayar yapmaya özen gösterin.
  5. Sorularınızı doğru zamanda sorun. Örneğin, yeni bir özellik hakkında geri bildirim istiyorsanız, bu özelliği kullandıktan hemen sonra, iki gün sonra değil, geri bildirim isteyin. Bu şekilde, aldığınız geri bildirim daha doğru olacak, çünkü deneyim hala akıllarında taze.
  6. Bulgularınızı nasıl dağıtacağınızı ve gelecekteki projeleri nasıl etkileyebileceklerini planlayın.
  7. Kitlenizi takip edin ve geri bildirimlerini nasıl kullandıklarını bildirin; Sadakati artirmaniza yardimci olacaktir. % 97 müşteri en azından onların geribildirim uygulamaya konmuştur biliyorum daha sadık müşterilerin olmaya biraz muhtemeldir.

Mobil müşterilerinizden geri bildirim istemek için kullandığınız yöntem, odak gruplarını nasıl çalıştırdığınıza benzer. Toplama hızı, gerçek müşteriden öğrenme ve gelişmiş hedefleme arasındaki eşsiz avantajları, göz ardı edemeyeceğiniz oyun değiştiricileri.

Sonuç olarak

Odak grupları bazen kullanışlı olabilse de, eski durumdadırlar ve değerlerinden daha fazla sorun ortaya çıkarırlar. Genelleme ile ilgili konular, insanların yapacaklarını söyleyenlerle gerçekte yaptıkları arasında bir boşluk, canlılık etkisi ve grup düşüncesi odak gruplar sırasında ortaya çıkabilecek sorunlardan sadece birkaçı. Neyse ki, mobil teknoloji odak gruplarının tuzaklarından kaçınmamızı sağlıyor.

Bu nedenle mobil müşteriler yeni odak grubudur. Mobil müşterilerinizi araştırma yapmak için kullandığınızda, güvendiğiniz toplam geri bildirim alıp, müşteri tabanınızı bir bütün olarak yansıtabilirsiniz.

Bunun üzerine, ihtiyaçlarınıza bağlı olarak hangi müşteri kesimlerini hedeflediğiniz konusunda gerçekten hassas olabiliyorsunuz.

Son olarak, mobil anketlerle, geleneksel bir odak grubuyla mümkün olandan daha büyük bir gruptan hızlı bir şekilde geri bildirim toplayabiliyor- tüm işlem hızınızı arttırıyorsunuz. Mobil kullanıcılar her zaman daha hızlı dönüt verir.

Devamını Oku
İlgili Makaleler:
1 yorum

1 yorum

  1. Mustafa

    Mayıs 3, 2017 at 6:22 pm

    Çok teşekkürler güzel bir örnek olmuş :))

Yorum Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha Fazla MOBİL

  • MOBİL

    Root Nedir?

    Yazar

    Android işletim sistemine sahip telefonlara Root işlemi uygulanabiliyor. Kullanıcılarına pek çok işlem yapma hakkı tanıyan Root...

  • MOBİL

    iPhone 7 Özellikleri

    Yazar

    iPHONE 7 ÖZELLİKLERİ İphone 7 diğer kullandığınız iphone modellerinden çok daha farklıdır.Yeni iphone 7 siyah veya...

  • MOBİL

    Qualcomm ve Samsung’dan İşbirliği

    Yazar

    Qualcomm ve Samsung’dan Snapdragon 835 Mobil İşlemcide İşbirliği. Dünyanın mobil işlemci devleri bir araya geldi ve...

Çok Okunanlar

Kategoriler

Facebook

Yukarı